Przyjemność jazdy pod jednym przyciskiem
Podobno nie ma przycisku, który wywołuje dobry humor. Ty go masz. Napęd czysto elektryczny lub połączenie silnika elektrycznego i benzynowego – możesz zdecydować jednym klawiszem. W trybie GTE moc obu jednostek zostaje połączona, wówczas hybrydowy Passat Variant GTE rozwija swoją maksymalną moc 160 kW (218 KM) i nabiera jeszcze bardziej sportowego charakteru. Poczujesz to bezpośrednio po reakcji pedału przyspieszenia i charakterystyce pracy układu kierowniczego. Często towarzyszą temu okrzyki radości kierowcy.
Stylistyka i wyposażenie
Każdy Volkswagen charakteryzuje się wysokiej jakości wyposażeniem i rozpoznawalnym designem. A dzięki licznym opcjom indywidualizacji stworzysz własnego, niepowtarzalnego Passata. Będziesz zaskoczony, jak wiele możliwości masz do wyboru.
Komfort
Rozgość się w Passacie. Dzięki jego bogatemu wyposażeniu podstawowemu, intuicyjnej obsłudze i wielu wygodnym dodatkom będziesz cieszył się nim na nowo każdego dnia.
Duże natężenie ruchu? Żaden problem.
ACC & Front Assist.
Już nie musisz nieustannie pilnować, czy zachowujesz wystarczającą odległość od jadącego przed Tobą pojazdu. Pomoże Ci w tym standardowy w wersjach Comfortline i Highline aktywny tempomat ACC.
Czujnik ACC mierzy odległość i prędkość pojazdów jadących przed Volkswagenem. W przypadku opcjonalnej przekładni dwusprzęgłowej DSG, w kolumnie samochodów i w korkach, system przyhamowuje samochód do zupełnego zatrzymania. A jeżeli postój nie trwa długo – automatycznie rusza. Przy prędkości do 210 km/h, w granicach możliwości systemu, ACC utrzymuje odległość od pojazdu jadącego z przodu.
Czasem może zdarzyć się coś nieprzewidzianego i konieczne jest awaryjne hamowanie. W takich przypadkach pomaga należący do pakietu system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście. Jeżeli przy prędkości do 210 km/h system, w granicach swoich możliwości, zauważy niebezpieczne zbliżanie się do jadącego z przodu pojazdu, Front Assist ostrzeże kierowcę dźwiękowo i optycznie, a jednocześnie przygotuje układ hamulcowy na ewentualne ostre hamowanie. Jeżeli sytuacja nie zmieni się, system automatycznie zainicjuje hamowanie, redukując prędkość, z jaką mogłoby nastąpić zderzenie. Front Assist wspiera kierowcę także przy właściwym hamowaniu, gwarantując jego maksymalną siłę.
Funkcja awaryjnego hamowania w mieście stanowi rozszerzenie systemu Front Assist. Przy prędkości między 5 a 30 km/h może ona zareagować awaryjnym hamowaniem w ostatnim momencie, tuż przed uderzeniem w przeszkodę.
Poruszanie się w korkach od teraz znacznie łatwiejsze.
Asystent jazdy w korkach.
Opcjonalny asystent jazdy w korkach wykorzystuje sprawdzone funkcje, jak aktywny tempomat ACC i asystent utrzymania toru jazdy Lane Assist, aby zapewnić wygodne poruszanie się za jadącym z przodu pojazdem. W granicach możliwości systemu, przy prędkości między 0 a 60 km/h, Passat będzie automatycznie podążał za znajdującym się przed nim samochodem, utrzymując pas ruchu i odpowiedni dystans. Pomaga zatem uniknąć kolizji, które najczęściej zdarzają się w korkach, znacznie odciążając kierowcę.
Manewrowanie z przyczepą staje się dziecinnie proste.
Asystent manewrowania z przyczepą.
Manewrowanie z przyczepą może być nie lada wyzwaniem dla mniej wprawnych kierowców, bowiem przyczepa nie zawsze reaguje w sposób przewidywalny. Może na przykład skręcać w przeciwną stronę, niż byśmy chcieli. Przy precyzyjnym cofaniu decydujący jest kąt skrętu kierownicy. Asystent manewrowania z przyczepą Trailer Assist przejmuje na siebie ruchy kierownicą. Kierowca musi najpierw włączyć bieg wsteczny, a następnie wcisnąć przycisk asystenta parkowania i przy użyciu przycisków regulacji lusterka wskazać kierunek, w którym ma poruszać się przyczepa. Trailer Assist umieści ją automatycznie we wskazanym miejscu. W gestii kierowcy pozostaje zmiana biegów, przyspieszanie i hamowanie.
Samochód, który parkuje się sam.
Asystent parkowania Park Assist.
Zmieszczę się, czy się nie zmieszczę? Dostępny na życzenie asystent parkowania Park Assist przy przejeżdżaniu wzdłuż miejsc postojowych mierzy czujnikami luki parkingowe po obu stronach i znajduje odpowiednią dla Twojego Volkswagena. Jeżeli włączysz kierunkowskaz, wskażesz systemowi, po której stronie chcesz zaparkować i Park Assist rozpocznie manewr. W granicach możliwości systemu Park Assist automatycznie wprowadzi samochód nawet w niewielkie miejsca postojowe równoległe lub prostopadłe do drogi i wyjedzie z miejsc równoległych. Kierowca musi tylko obsługiwać pedał hamulca i gazu, przez cały czas zachowując kontrolę nad samochodem.
Jeśli nie będziesz w stanie zatrzymać samochodu, zrobi to sam.
Emergency Assist – częściowe kierowanie pojazdem w przypadku niedyspozycji kierowcy.
Opcjonalny system Emergency Assist przejmuje na siebie częściowe kierowanie samochodem w przypadku niezdolności kierowcy do prowadzenia auta. System aktywuje się, gdy asystent utrzymania pasa ruchu Lane Assist stwierdzi brak aktywności kierowcy oraz reakcji na ostrzeżenie. Emergency Assist, poprzez szarpnięcia hamulców, dźwiękowe i optyczne sygnały ostrzegawcze, włączenie świateł awaryjnych oraz ingerencje w układ kierowniczy, spróbuje zmusić kierowcę do reakcji, a także ostrzec ewentualnych pasażerów i innych uczestników ruchu. Jeżeli nadal kierowca pozostanie bierny, Passat zostanie zatrzymany w sposób kontrolowany. System – w granicach swoich możliwości – może zatem pomóc uniknąć wypadku.
Emergency Assist jest dostępny z Pakietem Drogowym dla Passata z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG.
System czterech kamer. Widzisz, co dzieje się wokół Ciebie.
System obserwacji otoczenia Area View.
Dostępny na życzenie system obserwacji otoczenia Area View przenosi na ekran systemu Infotainment obraz z czterech kamer rozmieszczonych na nadwoziu. Możesz dzięki temu zobaczyć fragment ulicy niewidoczny z fotela kierowcy, precyzyjnie podjechać do dyszla przyczepy lub omijać przeszkody przy cofaniu. Area View sprawdza się szczególnie w sytuacji, gdy masz mało miejsca do manewrowania, bowiem wyświetla na ekranie widok z każdej strony samochodu. System może także połączyć obrazy ze wszystkich czterech kamer oraz generuje widok z lotu ptaka.
Piesi pod jeszcze lepszą ochroną.
System rozpoznający pieszych.
System rozpoznający pieszych jest rozszerzeniem systemu obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście. Dostępny jest z opcjonalnym Pakietem Drogowym. Przy użyciu dwóch czujników wbudowanych w przód nadwozia, radaru w osłonie chłodnicy i kamery w stopce lusterka system monitoruje obszar przed Passatem i rejestruje, gdy na przykład pieszy wejdzie nagle na jezdnię. Kierowca zostaje natychmiast ostrzeżony sygnałem akustycznym i optycznym. Jeżeli od razu nie wciśnie pedału hamulca, pojawi się ostrzegawcze szarpnięcie układu hamulcowego, który jednocześnie zostanie przygotowany do tego, by natychmiast udostępnić pełną siłę hamowania. Jeśli mimo wszystko kierowca nie zahamuje, system – w granicach swoich możliwości – zainicjuje awaryjne hamowanie. Pozwoli to uniknąć kolizji lub przynajmniej zminimalizować jej skutki.
Pełna moc przy małym zużyciu paliwa.
Silniki.
Potrzebują niewiele, a potrafią tak dużo. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 6 i są dobrze przygotowane na przyszłe wymagania. Oszczędność i moc zarówno silników benzynowych TSI, jak i wysokoprężnych TDI z Common Rail, budzą zachwyt.
Wysokoprężne silniki TDI Volkswagena charakteryzują się turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ich zalety do oszczędność, duża siła i bardzo dobre osiągi. Na dodatek pracują cicho, a ich wysoki moment obrotowy pozwala na sportową jazdę.
Silniki benzynowe TSI łączą wysoką moc z niskim zużyciem paliwa. Już przy niskich prędkościach obrotowych uzyskują maksymalny moment obrotowy. Dzięki połączeniu niewielkiej pojemności skokowej, turbodoładowania i bezpośredniego wtrysku paliwa udało się uzyskać bardzo równomierny przebieg rozwoju mocy. Zastosowana przez Volkswagena technika downsizingu sprawia, że jednostki napędowe mimo stosunkowo małej pojemności rozwijają dużą moc.